JOERI D'HEUVAERT VERKOZEN TOT BESTE BELGISCHE BARTENDER 2021 TIJDENS DE DIGITALE WORLD CLASS COMPETITION

Na een bloedstollende finale, werd op 22 april via ZOOM Joeri D’Heuvaert van Uncle Babe’s Burger Bar in Gent bekroond tot Belgische DIAGEO WORLD CLASS™ Bartender of the Year 2021 tijdens de World Class competitie die dit jaar in Brussel plaatsvond.

9 bartenders uit België namen het tegen elkaar op tijdens de finale op 8 april. Twee weken later konden zowel de deelnemers als de bartending community allemaal live de bekendmaking bijwonen. Joeri D’Heuvaert is dit jaar de beste bartender van België.

Naast het behalen van deze felbegeerde titel, is Joeri D’Heuvaert nu ook deel van de World Class Family. Hij mag van 4 tot 8 juli 2021 samen met 54 andere bartenders strijden tijdens de online internationale finale van de World Class Competition, waar bartenders van over de hele wereld meestrijden voor de titel van World Class Bartender of the Year 2021 Worldwide. Het 5-daagse event zal via een livestream te volgen zijn. Naast de verschillende challenges zijn er ook masterclasses, augmented reality bars en paneldiscussies.

OVER DE BELGISCHE FINALS VAN DE WORLD CLASS COMPETITION 2021

In tegenstelling tot andere landen kon de competitie in België live georganiseerd worden. Op 8 april kwamen de 9 finalisten samen om een reeks uitdagingen aan te gaan. De hele dag werd gefilmd en gecommuniceerd op de lokale Facebook-groep, zodat de bartending community kon zien hoe de dag en de individuele proeven verliepen.

De juryleden beoordeelden de kandidaten op technieksmaak, creativiteit, kennis en balans. De jury voor de Belgische finalisten bestond uit niemand minder dan:

• Jurgen Nobels - Hospitality & Beverage Consultant - World Class Winner België 2015
  • Matthias Soberon - Cocktail & Spirits blogger, auteur en docent
  • Pieter Pauwels - Diageo Sales Manager On-Trade België

De twee rondes stonden in het teken van inspiratie & creatie. Tijdens de eerste ronde moesten de bartenders een Tiki-inspired-serve bedenken met Talisker 10yr. Qua storytelling moesten ze dit koppelen aan een speciale gebeurtenis die belangrijk is geweest voor hun carrière als bartender. Tijdens de laatste proef, beter gekend als Cordial Creationwerd de finalisten gevraagd een Cordial te creëren waarmee de lekkerste Highball met Johnnie Walker Black Label gemaakt kon worden.

De WORLD CLASS Competition is 's werelds grootste bartending wedstrijd met meer dan 10.000 bartenders uit 56 verschillende landen. Dit jaar werd de finale voor het eerst digitaal georganiseerd.

Over DIAGEO WORLD CLASS™

DIAGEO WORLD CLASS™ transformeert de cocktail industrie tot fine-drinking experience over de hele wereld en thuis. Dit programma ontdekt de volgende generatie van bartending talenten en brengt de nieuwste mixology trends naar de beste bars, wereldwijd. De basis is een wereldwijd trainingsprogramma en een internationaal erkend platform dat het ambacht van de barman verheft en bouwt aan carrières binnen de industrie. Het programma wordt jaarlijks afgesloten met een week waarin de DIAGEO WORLD CLASS™ Bartender of the Year wordt gekozen. Het concept werd in 2009 gelanceerd en heeft inmiddels meer dan 15.000 barmannen geïnspireerd en opgeleid in mixologie, waarbij de beste spirits uit de DIAGEO RESERVE collectie gebruikt worden. Door partnerschap en samenwerking met goeroes, media, partners en eigenaren, is DIAGEO WORLD CLASS™ algemeen erkend als een teken van verfijning binnen de internationale fine-drinking cultuur door zowel bartenders en klanten. Ter uitbreiding van het opleidingsprogramma DIAGEO WORLD CLASS ™, lanceerde DIAGEO in 2011 de DIAGEO Bar Academy in Azië-Pacific, de regio's grootste bartending cursus geaccrediteerd door de Wine and Spirit Education Trust (WSET), die inmiddels 27.000 bartenders heeft opgeleid.

WORLD CLASS heeft als missie om mensen te inspireren om beter te drinken en de toekomst van sterke drank meer vorm te geven, zowel thuis als in de bar. Mocht je geïnspireerd zijn om beter te drinken, neem dan een kijkje op www.theworldclassclub.com of de WORLD CLASS Facebook community, waar je de heerlijke nieuwe recepten kan vinden van de finalisten, de how-to-video's en de laatste cocktailtrends.

GENIET, MAAR DRINK MET MATE. GEEN 18, GEEN ALCOHOL.

Persberichten in je mailbox

Over Diageo

Diageo is wereldwijd de grootste producent en distributeur van sterke dranken en heeft een uitgebreid merkenportfolio dat onder andere Johnnie Walker, Talisker, Singleton, J&B, Smirnoff, vodka’s van Cîroc en Ketel One, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray en Guinness omvat. Diageo is een bedrijf dat actief is over de hele wereld en zijn producten verkoopt in meer dan 180 landen. Het bedrijf staat genoteerd op zowel de Londense (DGE) als de New Yorkse (DEO) beurs. Voor meer informatie over Diageo, onze medewerkers, merken en prestaties surft u naar www.diageo.com. Voor meer informatie over de initiatieven en het delen van beste praktijken van Diageo rond verantwoord drinkgedrag, kunt u een kijkje nemen op www.DRINKiQ.com.

Celebrating life, everyday, everywhere.

www.diageo.com