PERFECT VOOR DE ZOMER: JOHNNIE WALKER INSPIRED COCKTAIL VAN WERELDKLASSE

Haal de zon in huis met deze Highball cocktail

Vanaf 4 juli is het zover: de online internationale finale van de Diageo World Class Competition. Johnnie Walker wist de Nederlandse finalist Laura Brady te strikken voor een exclusief voorproefje. Deze heerlijke Highball cocktail brengt je helemaal in zomerse sferen. Summer, here we come!

Laura Brady maakt sinds kort deel uit van de DIAGEO WORLD CLASS™ Family als Nederlandse Bartender of the Year 2021. Tijdens haar voorbereiding op ‘s werelds grootste bartending wedstrijd maakte ze tijd vrij om een cocktailrecept te creëren, geïnspireerd door Johnnie Walker Black Label.

Johnnie Walker Black Label bestaat uit een blend van meer dan 30 malt- en graanwhisky’s, die langer dan 12 jaar gerijpt zijn. Het resultaat is een echt icoon vol donkere vruchten en zoete vanille met een kenmerkende rokerigheid. Niet verwonderlijk dus dat deze tijdloze en gerenommeerde klassieker de perfecte basis vormt voor deze twee cocktails van wereldklasse.

INTRODUCING: LAURA BRADY

Voor Laura Brady begon het als een deeltijdse job terwijl ze studeerde, maar intussen is bartending uitgegroeid tot haar fulltime passie. Ze werkt al drie jaar bij het imposante restaurant The Duchess in Amsterdam. Daar gebruikt ze verschillende technieken om klassieke cocktails een moderne touch te geven. De aanpak is flavor forward: door specifieke smaken en ingrediënten toe te voegen krijgen de gerechten op het menu nog meer impact.

Zelfs een pandemie kon Laura niet tegenhouden om betrokken te blijven bij bartending, want ze lanceerde een eigen online cocktailassortiment. Dit gaf haar de opportuniteit om te blijven experimenteren, zichzelf uit te dagen en bij te leren over mixologie. Zo sleepte ze de titel van Nederlandse Bartender of the Year 2021 in de wacht. Next up? The Duchess echt op de kaart zetten, nu we stilaan terug de kans krijgen om te genieten van restaurants, bars en goed gezelschap.

WILDFLOWER HIGHBALL

Complexe smaken zijn helemaal Laura haar ding. Dat betekent: proeven, proeven, proeven. Hoe meer je experimenteert met je smakenpalet, hoe meer je diverse combinaties leert maken. Voor Wildflower Highball liet Laura zich inspireren door de zomer. Johnnie Walker Black Label bevat uiteenlopende aroma’s waar je op kan verder bouwen. Hier werken de citrusnoten en lichte florale toetsen goed samen met de vlierbloesem in de cordial. Dat ​ contrasteert verrassend goed met de rokerige basis van Johnnie Walker, die je blijft proeven in de nasmaak.

Het resultaat is een toegankelijke high ball summer drink die iedereen kan maken. In Laura’s eigen romantische woorden: “Beeld je Johnnie Walker in met een boeket vlierbloesems, lopend langs enkele citroenbomen op een warme zomernamiddag.”

INGREDIËNTEN

30 ml Johnnie Walker Black Label

15 ml elderflower cordial

Limonata van Fever Tree voor afwerking

BEREIDING

1. Neem een ijskoud Highball glas uit het vriesvak.
  2. Vul het glas met 30 ml Johnnie Walker Black Label.
  3. Voeg 15 ml elderflower cordial toe voor een zomerse toets.
  4. Werk af met verse ijsblokjes en de Limonata.
  5. Nog even flink roeren en je bent klaar. ​

​
Al wat je dan nog nodig hebt is een fijne plek in de zon om te genieten van je Johnnie Walker Black Label Highball. Cheers!

Johnnie Waler Black Label - 70cl

Persberichten in je mailbox

Over Diageo

Diageo is wereldwijd de grootste producent en distributeur van sterke dranken en heeft een uitgebreid merkenportfolio dat onder andere Johnnie Walker, Talisker, Singleton, J&B, Smirnoff, vodka’s van Cîroc en Ketel One, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray en Guinness omvat. Diageo is een bedrijf dat actief is over de hele wereld en zijn producten verkoopt in meer dan 180 landen. Het bedrijf staat genoteerd op zowel de Londense (DGE) als de New Yorkse (DEO) beurs. Voor meer informatie over Diageo, onze medewerkers, merken en prestaties surft u naar www.diageo.com. Voor meer informatie over de initiatieven en het delen van beste praktijken van Diageo rond verantwoord drinkgedrag, kunt u een kijkje nemen op www.DRINKiQ.com.

Celebrating life, everyday, everywhere.

www.diageo.com