Say Hi with Highballs van Johnnie Walker

Thuis cocktails maken? Easy does it met Johnnie Walker Highballs..

We spenderen deze maanden extra veel tijd binnen in beperkte kring. Een drankje op de bank smaakt dus meer dan ooit. So yes, it is definitely still a thing: quarantaine cocktails thuis, virtueel of stiekem alleen.

Ben je zelf niet de meest flamboyante bartender maar wil je toch aankomend holiday season niet onopgemerkt laten voorbij gaan? Introducing: de Johhnie Walker Highballlekker en simpel om zelf te maken én een klassieker die ongetwijfeld een indruk achterlaat met zijn verfrissende en gevarieerde smaak.

De Highballs maak je dit seizoen met de Iconic limited edition bottles van Johnnie Walker. ’s Werelds nummer één Schotse whisky, bestaat dit jaar 200 jaar en dit vieren ze met een lancering van een aantal exclusieve flessen.

De rode, gouden en zwarte flessen uit de Iconic limited edition collection zijn collector’s items die een eye-catching toevoeging zijn aan elke drankkast, of je nu een Schotse veteraan bent of een whisky-nieuwkomer.

De nieuwe designs hebben de 'Keep Walking' mantra en vieren de boundary-pushing spirit die het hart van het merk vormt sinds de oprichter John Walker 200 jaar geleden de deuren opende van een kleine kruidenierswinkel in Kilmarnock te Schotland. De tijdloze whisky's in de flessen blijven onveranderd, waardoor ze het perfecte kerstcadeau zijn.

Geef een verrassende twist aan uw Schotse whisky met deze twee winterse highballs die gemakkelijk thuis te maken zijn.

JOHNNIE & GINGERBREAD

Tijd om cadeautjes uit te pakken! Voeg peperkoek en appeltjes toe aan deze ideale highball voor de kerstdagen...

INGREDIËNTEN

50 ml Johnnie Walker Gold Label

20 ml peperkoeksiroop

10 ml citroensap

150 ml bruisend appelsap

Afwerking: kaneelstokje en kardemomzaadjes

BEREIDING

1. Vul een highballglas met ijsblokjes.
  2. Voeg Johnnie Walker Gold Label, de peperkoeksiroop en het citroensap toe. Meng zorgvuldig. Vul aan met het bruisende appelsap.
  3. Werk het glas af met een kaneelstokje en kardemomzaadjes.

JOHNNIE’S WINTERWALK

Een winterse wandeling in jouw glas... kom tot rust langs de open haard! De ideale highball als het kouder wordt.

INGREDIËNTEN

50 ml Johnnie Walker Black Label

15 ml siroop van tonkabonen

10 ml citroensap

150 ml limonade van bittere sinaasappel

Afwerking: schijfjes sinaasappel en steranijs.

BEREIDING

1. Vul een highballglas met ijsblokjes.
  2. Voeg Johnnie Walker Black Label, de siroop van tonkabonen en het citroensap toe. Meng zorgvuldig. Vul aan met de limonade van bittere sinaasappel.
  3. Werk het glas af met een schijfje sinaasappel en steranijs.

Geniet van de highball. Cheers!

Voor beeldmateriaal in hoge resolutie kan je terecht op de oona Newsroom.

Voor meer informatie omtrent beeldmateriaal, interviews en/of samenwerkingen kun je terecht bij:

Over Johnnie Walker

In 2020 is het 200 jaar geleden dat de oprichter van het bekende whiskymerk Johnnie Walker, John Walker, de deuren van zijn kruidenierszaak in Schotland voor het eerst opende. Dit betekende ook meteen de start van de rijke geschiedenis van het merk dat vandaag te vinden is in alle uithoeken van de wereld.

Johnnie Walker is uitgegroeid tot het grootste merk van Schotse whisky ter wereld (IWSR 2019) met tevreden consumenten uit meer dan 180 landen wereldwijd. Sinds de oprichting van het merk, waren smaak en kwaliteit van essentieel belang voor de whiskyblenders.

In de begindagen droeg het bedrijf, dat later uitgroeide tot Johnnie Walker, de naam van zijn oprichter. Tijdens de 19de eeuw verkocht het bedrijf whisky onder de naam John Walker & Sons. Pas toen de consumenten in 1908 de benaming Johnnie Walker begonnen te gebruiken, werd deze benaming ook gehanteerd als merknaam.

Vandaag bestaat het gamma van bekroonde whisky’s uit Johnnie Walker Red Label, Black Label, Double Black, Green Label, Gold Label Reserve, Aged 18 Years en Blue Label. Samen zijn deze variëteiten goed voor meer dan 19 miljoen verkochte kisten per jaar (IWSR, 2018), waardoor Johnnie Walker is uitgegroeid tot het populairste merk van Schotse whisky wereldwijd.

Persberichten in je mailbox

Over Diageo

Diageo is wereldwijd de grootste producent en distributeur van sterke dranken en heeft een uitgebreid merkenportfolio dat onder andere Johnnie Walker, Talisker, Singleton, J&B, Smirnoff, vodka’s van Cîroc en Ketel One, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray en Guinness omvat. Diageo is een bedrijf dat actief is over de hele wereld en zijn producten verkoopt in meer dan 180 landen. Het bedrijf staat genoteerd op zowel de Londense (DGE) als de New Yorkse (DEO) beurs. Voor meer informatie over Diageo, onze medewerkers, merken en prestaties surft u naar www.diageo.com. Voor meer informatie over de initiatieven en het delen van beste praktijken van Diageo rond verantwoord drinkgedrag, kunt u een kijkje nemen op www.DRINKiQ.com.

Celebrating life, everyday, everywhere.

www.diageo.com